CCD -CHARGED COUPLED DEVICE

این چیپست در واقع پرده شبکیه ی دوربین میباشد که با دریافت نور و تبدیل آن به جریان الکتریکی باعث تشکیل تصویر میشود،یک سی سی دی خوب میتواند تصویر را در نور کم محیط ثبت و کیفیت و رزولوشن آن را حفظ کند.

BLC - BLACK LIGHT COMPENSATION

یکی از مشکلاتی که همواره برای دوربین های نصب شده در اماکن سرپوشیده که به سمت منبع نور(مانند پنجره و دربهای ورودی) نصب میگردند پیش می آید پدیده نور مخالف میباشد. قابلیت BLC دوربین میتواند نور پس زمینه تصویر را کنترل نموده و با کم یا زیاد نمودن اتوماتیک آن تصویر واضح تری را ثبت نماید.

HLC - high light compensation

هنگامیکه در محدوده دید دوربین منابع نوری مزاحم وجود داشته باشد باعث عدم وضوح تصویر ثبت شده میگردند، با تکنولوژی HLC  دوربین میتواند این منابع مزاحم را پوشش داده و نور محیط را متناسب با تصویر تنظیم کند.

WDR -WIDE DYNAMIC RANGE

در حالی که فناوری BLC باعث میشوند تا اجسام تیره موجود تصویر واضحتر دیده شوند، WDR موجب وضوح و توازن نوری اجسام در تصاویری میشود که اجسام تیره و روشن به طور همزمان در آن وجود داشته باشند، بطوری که اجسام و اشکال کاملاً قابل تشخیص میشوند.

PRIVACY MASKING

در مواقعی که نیاز به حذف تکه ای از محدوده مانیتورینگ دوربین و مورد پوشش قرار نگرفتن مناطقی خاص باشد. به کمک این تکنولوژی میتوان تا حداکثر 16 قسمت از تصویر را از دید دوربین حذف کرد.

MOTION DETECTION

با استفاده از این تکنولوژی میتوان نقاطی در محدوده را انتخاب و عدم حرکت اشخاص و اجسام را در این مناطق کنترل نمود،این فناوری دوربین را قادر می سازد تا بوسیله آژیر هشدار حرکت اتفاق افتاده در نقطه مورد نظر را اطلاع دهد.

Min ILLUMINATION

حداقل نور مورد نیاز دوربین برای تصویر برداری یا تشخیص حرکت را Min ILLUMINATIOn مینامند.هرچه این مقدار به صفر نزدیکتر باشد قابلیت تصویر برداری در محیط های کم نور بیشتر است. اصطلاحاً به دوربین هایی که توانایی کار در نورکم را داشته باشد DAY & NIGHT میگویند. در بعضی از انواع دوربین ها برای بدست آوردن تصویری با کیفیت بیشتر در محیط های کم نور از تکنولوژی ICR استفاده میشود.

RESOLUTION

وضوح و کیفیت تصویر را رزولوشن مینامند که امروزه دردوربین ها بین 330 تا 700 TVL میباشد که هرچه این عدد بزرگتر باشد تصویر واضح تری را دراختیار خواهید داشت.

AWB - AUTOMATIC WHITE BALANCE

رنگ ها همواره با توجه به درجه حرارت نور سفید موجود در محیط تشخیص داده میشوند فن آوری AWB دردوربین های مدار بسته موجب میشود تا با تنظیم میزان کمی یا زیادی رنگ در محیط تصاویری با وضوح و کیفیت رنگ بهتری داشته باشیم.